Prietenii mei mă tot presau să găsesc soluții pentru a-mi vinde arta, „să o fac mai marketabilă” pentru că, nu-i așa, cine cumpără lucrări originale, fără o utilitate practică? Vă spun eu, aproape nimeni.
Așa că, cu prima ocazie ivită, am dat curs acestei provocări din seria proiectelor de marketing creative, campania „Cumpără local – trăiește local”, care a reprezentat o oportunitate excelentă pentru mine să mă familiarizez cu piața de artă din Sibiu și să găsesc soluții pentru a realiza o serie de produse dedicate profilului acestui local – un juice-bar din centrul orașului (L.E. Între timp, SIBIO s-a închis la începutul anului 2020).
Am acceptat invitația lui Adi Oprea, antreprenor-juice-barista-vrăjitor-designer, care se pregătea să lanseze campania care avea să îi aducă pe artiștii din Sibiu în prim-plan și să atragă iubitorii de frumos în localul lui care promovează un stil de viață sănătos.
În cuvintele lui Adrian Oprea: „MADEinSB este o campanie SIBIO juice-bar dedicată artiștilor și artizanilor din diferite domenii care locuiesc și lucrează în județul Sibiu. În cadrul celui mai ambițios proiect implementat sub deviza „Cumpără local – trăiește local”, în care eu sunt atât client, cât și director artistic, aducem laolaltă cei mai creativi designeri, ilustratori și artizani din Sibiu.”
Sursa: Business Review
Era în preajma Crăciunului, așa că am dezbătut cu Adi ce fel de cadouri și-ar dori sibienii. Până la urmă, am rămas la varianta unor monștri vegetali, pe baza unor ingrediente care se regăseau în meniul de smoothie-uri pe care Adi le face în fiecare zi: spanac, ghimbir, morcov și mango. Am făcut ilustrațiile și apoi le-am transpus sub formă de magneți, sacoșe și seturi de cărți poștale.
Apoi Adi ne-a propus nouă, celor 4 fantastici aleși pentru prima campanie, să ne alegem trei zile în care să venim la SIBIO, să vorbim cu oamenii interesați, să luăm pulsul la cald, în timp ce el ne-a energizat cu bună dispoziție și shot-uri de ghimbir. Așa că mi-am luat o serie de lucrări originale și am expus trei zile la SIBIO și am avut norocul să treacă pe acolo fiica unui colecționar de artă din Sibiu, căreia i-a plăcut ce a văzut și a cumpărat un tablou pentru tatăl ei. Pe lângă asta, s-au mai cumpărat și printuri înrămate.
Produsele au fost și ele foarte apreciate, mai puțin cărțile poștale, o mare parte au rămas în arhiva TOM; nu prea mai folosește lumea modul ăsta de comunicare.
Campania a fost un succes, fapt pentru care Adi continuă târgurile cu creatori invitați și a trecut la permanentizarea magazinului cu produse locale în cadrul SIBIO. Aviz artiștilor la început de drum din Sibiu: treceți să beți o cafea la SIBIO și discutați cu șefu’. He’ll hook you up!
Dacă v-a plăcut acest proiect, vă rog să mă susțineți cu un share pe rețelele de mai jos (apăsați iconița și va apărea un pop-up de autentificare). Mulțumesc!